Va salut! Scuze ca am deschis inca un topic, am o problema mare cu masina.
Nici nu stiu cu ce sa incep. Am un A 170 cdi w168 din 2000. Intr-o zi ploioasa, acum aproximativ un an, tata a decis sa ia masina mea si sa mergem pana in Dragomiresti. Vreau sa spun ca a luat toate baltile posibile cu viteza mare (bineinteles eu ca pasager in dreapta muream de nervi..dar na.. ce sa-i zici?) si cand am ajuns acasa a inceput sa patineze cureaua de accesorii si la scurt timp a inceput sa faca un zgomot + vibratii la ralanti.
A doua zi, m-am bagat in rampa sa vad de unde vine zgomotul si cu motorul pornit am vazut cum intinzatorul curelei de la alternator, compresor etc, vibreaza tare (juca in sus si in jos). Cand motorul trecea de ~1000 rpm, zgomotul disparea. In fine, am cumparat toate cele 3 role (2 de ghidaj si una intinzatoare) sperand ca se rezolva problema, le am montat, dar voblajul acela al bratului intinzator nu disparuse. Dupa aceea am verificat daca se invart usor toate fuliile (pompa de apa, compresorul de aer conditionat, alternator) care pareau ok. Fulia compresorului avea putin joc asa ca i-am schimbat rulmentul pe care am dat o gramada de bani. O pornesc ... si aceeasi poveste. Urmatorul pas a fost sa-i dau alternatorul jos si sa il verific, dar bineinteles problema persista. Atunci am scos masina din garaj si asa am mers cu ea pentru ca, chiar nu stiam ce sa-i mai fac. Acum aproximativ 2 saptamani se rupe intinzatorul, o bag in garaj, desfac pe acolo, il scot si ma duc la un magazin de piese auto sa intreb daca gasesc asa ceva. Mi se spune ca bratul simplu nu se gaseste, se cumpara tot sistemul de ghidaj care costa 840 ron. Stiam ca ma asteapta o operatie grea, pentru ca trebuie lasat motorul in jos aproximativ 15 cm pentru a schimba acea piesa.
Am cumparat piesa, si apuca-te si desfa masina.
Pe parcursul operatiei de lasare a motorului in jos, le-am umplut frigiderul nemtilor dobitoci care au proiectat masina asta tampita. E o masina buna, dar mult prea complicata si inghesuita.
Pana nu am dat tampoanele jos, suportii motorului care vin prinsi de tampoane, planetarele si alte zeci de suruburi si piese, al dracu motor daca a vrut sa se lase in jos. In sfarsit am schimbat piesa, am montat tot ce desfacusem la ea, si dupa 10 ore de stat numai in rampa, am bagat cheia in contact bucuros si am pornit masina. Deci, face la fel. Dezamagit, am scos masina din garaj si asa merg cu ea.
Am uitat sa va spun ca zgomotul si viteza de miscare a bratului intinzator se intensifica pe masura de aprind mai multi consumatori cum ar fi: geamurile electrice, proiectoarele, dezaburizatorul lunetei, si cel mai rau face cand dau drumu la clima.
Si inca o chestie: intinzatorul incepe sa oscilese dupa aproximativ 15 secunde dupa pornirea motorului.
Si toate astea ma duc cu gandul la alternator, care posibil, in sarcina sa nu mearga cum trebuie...
Altceva nu-mi mai vine in minte. Vreun sfat?
Sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea lunga. Multumesc!
Nici nu stiu cu ce sa incep. Am un A 170 cdi w168 din 2000. Intr-o zi ploioasa, acum aproximativ un an, tata a decis sa ia masina mea si sa mergem pana in Dragomiresti. Vreau sa spun ca a luat toate baltile posibile cu viteza mare (bineinteles eu ca pasager in dreapta muream de nervi..dar na.. ce sa-i zici?) si cand am ajuns acasa a inceput sa patineze cureaua de accesorii si la scurt timp a inceput sa faca un zgomot + vibratii la ralanti.
A doua zi, m-am bagat in rampa sa vad de unde vine zgomotul si cu motorul pornit am vazut cum intinzatorul curelei de la alternator, compresor etc, vibreaza tare (juca in sus si in jos). Cand motorul trecea de ~1000 rpm, zgomotul disparea. In fine, am cumparat toate cele 3 role (2 de ghidaj si una intinzatoare) sperand ca se rezolva problema, le am montat, dar voblajul acela al bratului intinzator nu disparuse. Dupa aceea am verificat daca se invart usor toate fuliile (pompa de apa, compresorul de aer conditionat, alternator) care pareau ok. Fulia compresorului avea putin joc asa ca i-am schimbat rulmentul pe care am dat o gramada de bani. O pornesc ... si aceeasi poveste. Urmatorul pas a fost sa-i dau alternatorul jos si sa il verific, dar bineinteles problema persista. Atunci am scos masina din garaj si asa am mers cu ea pentru ca, chiar nu stiam ce sa-i mai fac. Acum aproximativ 2 saptamani se rupe intinzatorul, o bag in garaj, desfac pe acolo, il scot si ma duc la un magazin de piese auto sa intreb daca gasesc asa ceva. Mi se spune ca bratul simplu nu se gaseste, se cumpara tot sistemul de ghidaj care costa 840 ron. Stiam ca ma asteapta o operatie grea, pentru ca trebuie lasat motorul in jos aproximativ 15 cm pentru a schimba acea piesa.
Am cumparat piesa, si apuca-te si desfa masina.
Pe parcursul operatiei de lasare a motorului in jos, le-am umplut frigiderul nemtilor dobitoci care au proiectat masina asta tampita. E o masina buna, dar mult prea complicata si inghesuita.
Pana nu am dat tampoanele jos, suportii motorului care vin prinsi de tampoane, planetarele si alte zeci de suruburi si piese, al dracu motor daca a vrut sa se lase in jos. In sfarsit am schimbat piesa, am montat tot ce desfacusem la ea, si dupa 10 ore de stat numai in rampa, am bagat cheia in contact bucuros si am pornit masina. Deci, face la fel. Dezamagit, am scos masina din garaj si asa merg cu ea.
Am uitat sa va spun ca zgomotul si viteza de miscare a bratului intinzator se intensifica pe masura de aprind mai multi consumatori cum ar fi: geamurile electrice, proiectoarele, dezaburizatorul lunetei, si cel mai rau face cand dau drumu la clima.
Si inca o chestie: intinzatorul incepe sa oscilese dupa aproximativ 15 secunde dupa pornirea motorului.
Si toate astea ma duc cu gandul la alternator, care posibil, in sarcina sa nu mearga cum trebuie...
Altceva nu-mi mai vine in minte. Vreun sfat?
Sper ca nu v-am plictisit cu povestea mea lunga. Multumesc!
Comment